måndag 28 augusti 2017

258. Första skoldagen avklarad

Jag sitter hemma i köket, är super hungrig så måste laga lite mat nu. Hade tänkt gå ut och springa men det ser inte ut att bli så eftersom det även blir mörkt snart så får kanske ta en löprunda imorgon. Har precis mailat en gäst på airbnb som bokat vår lägenhet till nästa års Iron Man men bad honom avboka eftersom vi inte vet ännu om vi kan lägga ut den. Jag hade visst glömt att pausa annonsen! Hoppas han inte blir allt för besviken. Håller tummarna för att vi kan lägga ut den och få lite extrapengar, det är aldrig fel.

Förutom en dag i skolan med en genomgång av kursen vi ska läsa denna termin (VFU) har jag och Kajsa (som fyller 25 idag!!) hunnit med en lunch på Magasinet (supersallad- mycket god) och sprungit förbi Akademibokhandeln och köpt varsin kalender. Jag åkte tillbaka till stan efter att ha varit och landat hemma efter skolan och köpte lite underkläder. Vi har använt alla våra fem pass i tvättstugan för denna månad (redan i mitten av månaden) så kan inte boka förrän på fredag (ny månad) och nu börjar det sina bland mina trosor, i alla fall de som är sköna. Var också förbi Maxi och handlade lite smått, vi ska förhoppningsvis handla mer snart!

Men nu blir det mat och en dusch och kanske något på datorn. Ska inte till min praktik förrän på torsdag för min handledare hade förväxlat datum och är inte på plats imorgon och onsdag. Så jag ska försöka läsa in mig på kursplanen och någon litteratur. Umgås lite med Jens också, känns som vi knappt setts sen vi var på Öland ihop förra helgen. Så blir det ibland!


Fina, härliga, genomgoda Kajsa! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar