onsdag 16 augusti 2017

254. Halva dagen har gått och jag är slut.

Jag ligger i soffan och hämtar kraft, ska laga lite mat. Inte ätit sen frukosten på Best Western imorse klockan 8.30 så nu är jag så hungrig. Har varit igång sen jag kom hem! Har slängt sopor i omgångar, diskat lite bestick och glas som jag inte ville skulle se slarvdiskade ut, torkat av skåpluckor, kryddhyllan, invändigt i sopskåpet, kylen, rensat i hallen på hatthyllan och fixat i hallskåpet och så vidare medan jag också tvättat. Nu väntar dammsugningen, moppa golv, köpa blommor så det ser hemtrevligt ut och packa färdigt till helgen på Öland. Tänkte också ta en löptur, hur jag nu ska orka med en sån. Så oturligt att Jens hade ett nattpass plus kvällspass just idag vilket gör så att jag får städa ensam. Det är ganska skönt att lyssna på pod och bara beta av grej efter grej på listan att göra inför uthyrningen men hade inte klagat över att dela bördan. Nu måste jag laga mat innan jag avlider.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar