söndag 12 februari 2017

196. Helgen som varit

Idag har jag kört box och power efter varann. Det var sjukt jobbigt. När jag träffade Frida (pt:n som håller boxen) sa hon att jag så klart skulle orka köra båda. Det gjorde jag knappt, är helt slut. Helt skakig i händerna. Boxen var bara slag - raka, krokar och uppercut. Hon har valt att inte ha några sparkar i hennes pass eftersom hon har flera klienter med knäproblem och hon vill att alla ska känna att de kan vara med. Nu har jag precis kommit hem från en tur till affären, ska ta en dusch och laga lite middag.

Helgen har annars varit härlig. Gårdagen spenderade jag dels med Michelle och Anna på stan, vi tog en lunch på Magasinet i Kalmar som vi hört talats om. "Ett gammalt järnvägsmagasin förvandlas till ett modernt designcentrum med kafé. galleri och uteservering mot Kalmar slott"
hittar jag när jag söker information om det på internet. Det var i alla fall rätt härlig miljö. De hade "supersalad" till lunch med kyckling eller tonfisk och rårivna morötter, rödbetor, rödkål, bönor, hummus och annat gott! Kvällen spenderade jag mestadels hemma med lite plugg och en sväng till Michelle på jobbet (hotell packhuset) som bjöd på middag, hotellets koncept är att bjuda sina gäster på middagsbuffé. Mycket härligt!

Idag har jag förutom träningen varit ute på en promenad med Michelle, får så mycket energi av henne. Vårt prat resulterade i att jag skickat in en jobbansökan och också skrivit personliga brev som jag tänkt gå och lämna in personligen i veckan som kommer. Det är mest butiksjobb eftersom det skulle vara sista chansen för mig att testa det innan jag jobbar som socionom. Vi får se om någon hör av sig och kallar till intervju! Håller tummarna.

Från en promenad jag tog i fredags. Solen var länge sen man såg. 


Michelle på Magasinet, skymtar min sallad 
(Michelles raw-boll kostade 30kr..)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar