måndag 29 augusti 2016

144. First day in school

Hade introduktion idag till första kursen på terminen - kommunikation, bemötande och ledning. Efter att ha gått igenom hur kursen är upplagd känns det som att den kommer bli tuff. Det gäller framförallt att ha självdisciplin och att hänga med från början. Vi har 11(!) böcker i listan på kurslitteratur till den här kursen så det är ett par blad som ska vändas. Det ska också bli kul, hittills har jag i alla fall tyckt att det varit roligt att lära mig nya saker även när det känns lite svårt. Sen är jag alltid nervös för att misslyckas, känner mig dock inte ensam i det här och när inte jag tror på mig själv har jag flera i min närhet som gör det åt mig. Tacksam tjej.

Annars har dagen bjudit på lite träning. Jag tränar annars på Actic men idag körde jag två 30 minuters pass med Michelle och Anna på Malkars som har "öppet hus" den här veckan så imorgon ska vi nog testa lite yoga där. Michelle har också bakat en paj nu ikväll som hon lovat att bjuda på efter morgondagens föreläsning så det ser jag fram emot.

Nu blir det mer Bron och kanske ett kvällsmål.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar