fredag 12 augusti 2016

139. Räknar ner

En veckas jobb kvar. En kvällsvecka, måndag till fredag. Ska hoppa in några timmar imorgon i och för sig och jobba lite extra. Några på jobbet varnar mig för att jag kanske överstiger fribeloppet hos CSN för att få lån men jag tänker att det inte är hela världen om jag får betala tillbaka överskottet. Hellre mina pengar än lånade pengar.

Fredag idag och jag har inte gjort så mycket alls, jobbade natten till idag så sov till 12, sen har jag och Jens legat i sängen och sett några avsnitt av Homeland som vi började följa för några veckor sen, bra serie! Vi började på säsong 3 idag. Mot eftermiddagen kände jag för att gå till stan och strosa en stund, känna att jag hittat på något idag, så jag ringde mamma som mötte upp och höll sällskap. Vi avslutade med en fika på Nelins, mitt favoritfik även om jag börjar tycka att de har dåligt med det goda glutenfria fikabrödet, t.ex. toscaruta eller morotsmuffins. Nu skulle de också byta leverantör från Hans & Greta (de bästa) till Lysinge som jag faktiskt inte har grepp om ifall jag smakat något från. Eftersom jag inte bor kvar här så spelar det egentligen inte så stor roll. Blir fikapauser någonstans i Kalmar framöver.

Snart flyttar jag ner igen, tiden har gått riktigt fort. Sommaren känns förbi nu när kylan kom. Hoppas på lite värme nästa vecka dock, fick aldrig någon riktigt förvarning om höst. Använde jacka för första gången på länge när jag cyklade hem från jobbet imorse, riktigt kyligt ute. En riktig te-säsong och ligga inne och se film. Jag försöker se fördelar i alla årstider, varje tid har sin charm. Hösten är rätt fin innan alla löv är helt borta på träd och buskar.

Nu blir det film!

Standard - ost & skinksmörgås.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar