söndag 28 augusti 2016

143. Hej Kalmar

Nu är jag tillbaka i Kalmar, kom i fredags och hade med mig tre kompisar från jobbet - Leo, Ante och Robin som sov kvar för att se matchen mellan Kalmar FF - IFK Norrköping igår. Har varit en härlig helg! Vi började med en varsin pizza i fredagskväll, sedan drack vi och spelade frågespel innan vi drog ut och avrundade kvällen på Krögers. Igår hade vi ett underbart väder så vi var mest ute och gick i solen, tog en lunch och spelade minigolf (jag förlorade) innan vi åkte och kollade på matchen på Guldfågel Arena. Därefter köpte vi med lite grejer för att laga en middag medan vi såg på en till fotbollsmatch: Hull - Man U. Sedan åkte Ante och Robin tillbaka till Norrköping medan Leo stannade kvar för att sova över en natt till, hans tjej var på bröllop i Karlskrona under lördagen så Leo åkte imorse för att hämta henne och åka hem till Norrköping de med.

Det har varit kul med besök, det har inte varit så många här hemifrån så jag blir glad varje gång någon hälsar på! Det har också varit skönt så jag undvikit att känna för mycket saknad såhär i stad-bytet. Imorgon börjar skolan igen och det ser jag fram emot nu - att få träffa alla härliga människor igen och börja plugga efter sommaren. Ska försöka få in lite rutiner - komma hemifrån och plugga för att sen kunna njuta när jag väl är hemma och känna att jag kan göra annat. Komma in i träningen ska också bli skönt, var på ett power-pass idag och det var ganska tufft men kul. Blev förvånad över att det var utfallsstegen som var jobbigast att göra och då hade jag mindre vikt på den än jag brukade ha i våras. Kände mig helt slut när jag cyklade hem. Nu har jag duschat och lagat mat - så det ska jag äta till Bron på Svt Play.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar