tisdag 9 augusti 2016

137. Bildbomb från Patrik och Evelinas bröllop

En uppdatering från bröllopet och en hel del bilder:

Strax efter att Pata och Eve precis sett varandra första gången redo för bröllop
Det togs bilder i slottsparken i Finspång efter att Evelina varit med sina tärnor och blivit sminkade och fått håret lagt. Sabinas syster var fotograf och knäppte ett gäng bilder på paret samt deras tärnor och best mans medan jag och Sabina höll oss i bakgrunden och höll väskor osv. Vi hade tur med vädret, det hade kommit lite skurar under förmiddagen men här var det uppehåll.







Stiliga män. (Hur snygg är inte Jens, blir kär)

Nygifta! 
 

Bordsdukningen

Till välkomstskålen dök två trubadurer in och sjöng


I ett häfte vid varje plats fanns en kort beskrivning om alla gäster, härlig grej!


Liten lek där de fick svara på "vem..?" med hjälp av sin egen eller sin äkta hälfts sko

Patas syskon hade skrivit en text till en låt som de sjöng med Erik på gitarr
Pata hade gjort meny och förberett maten, supergott. 

Förrätt
Varmrätt
När brudgummen gick iväg fick alla killar gå varvet och pussa bruden,
vi tjejer gjorde samma sak när bruden lämnade rummet

Jag använde "servett-ringen" som halsband

Jag med min bordsherre Alex
Jens och Sabina (Alex tjej som jag träffade för första gången, superhärlig)

Bröllopstårtan: passionsfrukt och vanilj


Bandet som spelade var superhärliga

Det var en fin dag! Lång dag eftersom jag och Jens åkte till Finspång redan kl 9 för att göra iordning oss med Pata och äta lunch ihop samt ta bilder (Jens var best man ihop med Krille). Därefter var det vigsel som var lagom lång och härlig. Vädret var verkligen med oss , det kom bara lite regn precis efter vigseln när Pata och Eve blev fotade utanför kyrkan men det försvann och solen tittade fram för det mesta. Sen blev det middag, tal, lekar, mingel och dans. Vi höll igång länge under natten innan vi ringde efter taxi och åkte tillsammans med Sabina och Alex som också bor i stan. Var en fin dag, blev dock inte så sugen på att gifta mig själv när jag insåg hur mycket man står i strålkastarljus när man gifter sig. Tycker det är lite jobbigt att stå i centrum. Men härligt att komma som gäst och dela en sån kärleksfull och härlig dag! Snart är det ytterligare ett bröllop, utanför Kalmar. Ska bli kul att uppdatera efter det också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar