söndag 28 februari 2016

80. En helg med mamma

I torsdags kom mamma på besök och vi startade med att gå på bio och se En man som heter Ove, den var härlig. Upplevde att den var precis som boken vilken jag gillade. Sedan har vi farit iväg till Hansa city med lånad bil för att shoppa lite till mitt hem, blev en hel del. Köpte bland annat äntligen matta till vardagsrummet, kablar så vi kunde sätta upp två taklampor samt en hel del blomster och växter. Känns riktigt hemtrevligt nu. Dessutom har vi gått en hel del promenader, korta och långa i solen och ätit ute på restaurang. Dessvärre var inte mammas mat någon höjdare men det var en trevlig stund. Brukar aldrig titta på tv:n men det har varit lite mysigt att starta dagen med frukost framför nyhetsmorgon, i alla fall idag så det kanske kan bli en liten vana på söndagar. Nu ska jag äta lite efter mitt Power-pass, och se på film. Här är bilder från helgen.

 
Här syns en "lykta" från Hemtex som hade 25% i helgen, som jag fick ytterligare rabatt på genom Angelica som jobbar där som köpte den genom hennes personalrabatt, guld! 


Mitt goda ankbröst med potatispuré och tre goda såser som inte syns på bilden som serverades i mini-kastruller. Rödvinssky, svampsås och en bea. Alla tre väldigt goda.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar