söndag 7 februari 2016

68. En underbar helg

Planen var att jag skulle plugga hela helgen men det blev ändrade planer när Jens bestämde sig för att komma ner och hälsa på eftersom han var ledig fredag till söndag. Extra glad blev jag eftersom jag antog att vi inte skulle ses på ett bra tag då jag inte tänkt åka hem till Norrköping på minst en månad och Jens har inga längre ledigheter så långt hans schema sträcker sig (en månad). Det har som alltid varit helt underbart, jag vill inget hellre än att han kunde börja jobba härnere och bo med mig i Kalmar. Har blivit tillfrågad om jag inte skulle kunna tänka mig att söka och läsa vidare som socionom i Norrköping eftersom det programmet finns där också men just nu kan jag inte tänka mig att lämna den här klassen och komma in som ny i en annan. Att lämna mitt gäng som jag älskar att hänga med. Att lämna Kalmar som jag verkligen tycker om. Det är lite tröstande att jag ska vara i Norrköping i sommar och kommer kunna vara med Jens mycket mellan våra arbetspass (förhoppningsvis). För jag saknar honom verkligen.

Helgen har innehållit goda middagar, goda frukostar (scones igår och pannkakor idag - vilken lyx), promenader, vin, frågespel samt film/serier och snacks. En skön helg med min pojk. Nu är det fokus på att plugga till tentan vi ska ha den 18 februari, salstenta i juridik. Fick förresten VG på den hemtenta jag lämnade in sist Jens var på besök. Detta innebär att jag lyckats få VG totalt i de båda första kurserna på första terminen. En termin är alltså klar - har nu 30hp bara sådär. Känns skönt. Får hoppas det går bra på de kommande tentorna, blir superglad för godkänt, för jag känner mig helt borta i skallen när det kommer till juridiken.

Nu blir det mat och Grey's Anatomy, min favoritserie.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar