söndag 11 november 2012

Good morning to you grey world

Drömmar, de är lustiga ibland. Eller oftast är de lustiga och overkliga i mångt och mycket. Jag är en person som drömmer mycket och kommer ihåg drömmen när jag vaknar. Tidigare i veckan drömde jag att jag gick på toa, helt naken var jag, och plötsligt. öppnas dörren och en arbetskollega tittar in, då jag har glömt att låsa. Och det var det. Jag reagerade ju med skam och försökte skyla mig men sen var den drömmen slut.

Ibland har drömmen förklarliga orsaker. Inatt drömde jag att jag anade en urinvägsinfektion och det var hur jobbigt som helst. När jag vaknade upp strax efter sju och gick på toa kissade jag ut en veckoransons kiss kändes det som. Så drömmen var inte så lustig eftersom jag uppenbarligen var riktigt kissnödig.

Ibland önskar jag i alla fall att jag inte kom ihåg mina drömmar för de är ju oftast bara konstiga och obehagliga.

Nu blir det frukost, i eftermiddag möter jag Magda och skrattar åt Johan Glans, det blir kul!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar