fredag 15 juni 2012

Yes indeed

God förmiddag! Kalendern visar fredag, den 15 juni. Tiden går rätt fort ändå. Rent allmänt går det undan, vi är alltså redan halvvägs in i juni och vart är sommaren? Det är min fråga. Det känns overkligt på något sätt, men vad minns jag, det här är kanske svensk sommar. Jag hade bara föreställt mig något annat när jag förra året bodde i Bergen och inte egentligen lade märke till att det var sommar om man säger så.

Köpte en macbook pro i helgen, den är fin och funkar alldeles utmärkt. Det behövdes en ny laptop ska ni veta. Min förra var slut som artist efter 2,5 år. Vi hade egentligen tänkt att köpa den nya versionen vars lansering vi väntat på men när priset på den numer "gamla" modellen låg nere på 7500kr  var det inte svårt att slå till eftersom priset annars ligger på 10.000kr.

I helgen som var gick också jobbets "mångkamp" av stapeln, en liten frivillig friluftsdag där vi betade av grenar som kula, spjut och höjdhopp (där jag förövrigt rev på 1.05. Inte stolt. Däremot tog jag hem det på 400m. tjejklass ofc). Kul hade vi iaf, jag och de 50tal kollegor som hade anmält sig.

Annars har det vart kvällsjobb i veckan. Jobbat över några timmar, två igår vilket gör att jag känner mig lite seg i starten idag. Ska hoppa in i duschen strax och bege mig till jobbet till klockan 14 idag, en timme tidigare än normalt, på grund av att jag ska se matchen ikväll, Sverige möter England och har lite press på sig efter förlusten mot Ukraina. För att förtydliga, matchen visas på jobbet för de som är intresserade och för att inte jobba över två timmar på en fredag så får man komma in en timma tidigare. Ser mycket fram emot det.

I helgen blir det också fest för Jens syster Emma som fyllde år i veckan, vi firar henne i gott sällskap med grillad buffe och mycket glädje. Det om något ser jag mest fram emot.

Nu- dusch.
Ha en fin helg, ta hand om er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar