torsdag 21 juni 2012

About today

Dagen började med att alarmet ringde klockan 04:10 och jag cyklade till jobbet. Var grymt trött idag efter att ha jobbat en timme övertid mån-ons och börjat antingen 4 eller 5 på morgonen. Det är helt otroligt hur kroppen påverkas av ett sådant schema. Det gick åtminstone helt ok på jobbet, jag hade inte sönder något vilket alltid är ett plus (även om det är väldigt sällsynt att jag tappar saker och råkar ha sönder grejer..)

Efter jobbet blev det en snabb dusch och sedan såg jag att jag hade fått missade samtal på mobilen från ett nummer jag inte kände igen, samt ett sms om att mitt bankkort/körkort hittats. Eftersom jag inte äger ett körkort och för övrigt inte visste att jag tappat bort några kort så svarade jag att det måste vara ett felskick. Fick ett samtal tillbaka och en mansröst som förklarade att det ju stod mitt namn och personnummer och först DÅ kopplar jag att jag måste tappat det på vägen hem från jobbet. Så himla klantigt.

Sedan blev det en promenad till stan och shopping på apoteket, h&m, systembolaget och ica, hem och lämna för att gå in till stan och sätta oss i solen på Manesa och käka lite tapas. Det var otroligt gott och när vi fick massa cigarettrök på oss från nyanlända gäster gick vi hem och packade till imorgon. Nu ska vi se matchen på play (Tjeckien-Portugal) och jag kommer väl somna så fort vi tryckt på play!

Hoppas ni har en härlig midsommar, vi hörs under helgen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar