tisdag 26 juni 2012

So I set the world on fire

Jag har missat att skriva om midsommar. Den var helt ok. Vi åkte ut tidigt till Rejmyre, några vi känner har köpt ett torp där som de rustar upp och gör beboligt. Väl där hade vi ett strålande väder och en härlig dag som innehöll sill-lunch, crocket, brännboll, grillspett med potatissallad och bad i tunna. Den innehöll också en hel del mygg som jag trodde jag skulle komma undan med hjälp av Mygga (spray och roll-on). Icke, har kroppen full av bett, mest på benen dock. 

Meningen var sedan att vi skulle sova i tält eftersom så många hade planerat att sova över eftersom vi var mitt i skogen, typ, men finns det hjärterum finns det stjärterum så vi hamnade på golvet i det som man kan kalla vardagsrummet (in making) på varsina luftmadrasser. Kruxet var bara att detta rum låg precis till höger efter ytterdörren, som stod öppen, med en musikanläggning strax utanför med full styrka och jag som tackade för mig redan vid 12 (var SÅ nära att gå och lägga mig vid tio) hade lite svårt att sova hela natten eftersom festen fortsatte till 4-5-6 på morgonen. Ingen lyckad natt. Också den full av mygg.

Resten av helgen var mest sängliggandes med macbooken som bästa vän och vila för att känna sig som människa igen.

Här är två bilder för övrigt på den fina altanen paret byggt ett stenkast från deras torp:
Till höger ur bild finns en badtunna

Supermysigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar