måndag 25 juni 2018

314. Midsommarhelg och ledighet

Då var midsommaren över och snart är vi inne i juli. Vart tog månaden vägen?

Det blev ändrade planer för midsommarafton då vi tog bilen upp till Öland för att hänga med Jens och Nils föräldrar som skulle bli själva pga tråkiga omständigheter. Vi hade en fin dag med bra väder, åt lunch, spelade fotboll, kubb, drack mimosas, grillade, spelade spel. Det var verkligen en härlig dag. Längtar upp när jag är lite ledig, ska förmodligen dit med mamma ett par dagar i juli- det ska bli mysigt!

Midsommardagen åkte vi hem till Kalmar och åt på Ernesto innan vi hamnade hos oss för Sverige-matchen mot Tyskland. Några vänner kom över och det blev en härlig kväll med hotshots och spel. Var något sega under söndagen och var mest hemma hela dagen, tittade på en serie och Dunkirk, jag somnade lite i soffan. Vi grillade också lite gott till middag.

Idag är det måndag och jag har varit och gjort ett ärende genom jobbet och gått en sväng på stan, städade klart balkongen och åkte till Plantagen för att handla lite blommor och jord. Ska alldeles strax bege mig till Actic och hålla mina två pass men är så nervös för att det kommer gå dåligt. Men men. Får hålla ut, 1,45, på med leendet och skratta bort mina misstag.

Här kommer bilder från midsommarhelgen












Lunch på Ernesto, god!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar