lördag 9 juni 2018

311. On my way to my hometown

Sitter på tåget för att åka till Norrköping, ska förbi en sväng och fira mamma som fyllde år i tisdags. Är lite trött, gick upp tidigt och åkte bort till Jens jobb och åt frukost innan tåget gick. Har slumrat en halvtimme nu, rätt ohärlig sömn på tåg, ont i nacke och runt i kring. Börjar känna mig småhungrig, borde tagit med något ätbart i väskan men tänkte inte på det såklart. Vill inte försöka sova mer eftersom en kille precis slog sig ner framför mig i fyran. Cirka en och en halvtimme kvar på resan. Tänkte att jag skulle ta ett varv på stan i Linköping innan jag tar pendeln till Norrköping. Ska sova på hotell inatt, ensam. Kanske onödiga pengar när jag hade kunnat sova hos någon men känns värt att få egentid.

Förresten gick opponeringen bra förra veckan. Vi fick bra feedback från Lizette som opponerade och från den examinerande läraren. Inget som var dåligt. Till en grupp sa han "det här var den sämsta delen på er uppsats" och det kändes hårt och gjorde oss nervösa för vad han skulle säga om vår. Vi fick små kompletteringar som handlade om ordval så vi ändrade och fick svar att allt ser bra ut nu. Känns riktigt skönt. Har haft lite ledigt nu eftersom jag inte börjar jobba än så har styrt därhemma, tvättat fönster, rensat kläder. Har njutit av att det varit bra väder och har badat! Var en sväng i Norrköping förra helgen också och badade i två sjöar som var varma. Lite kontrast till Kalmar sund men det gick att bada här med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar