lördag 6 januari 2018

281. Välkommen 2018

Dags att blicka framåt. Jag hoppas att det här är året jag hämtar upp mig själv. Jag måste börja vara snäll mot mig, jag läste i bloggen jag ibland saxar text från om att hantera stress vilket går att applicera överlag i livet:

Gör så gott du kan; Vi kan inte hinna allt samtidigt eller ens i dag. Vi kan inte ställa upp för alla, vara världens bästa i alla kriterier och samtidigt försöka vara perfekta. Det finns inte. Ge dig själv »jag gör så gott jag kan«-meningen ofta.


Jag tänker mycket på att jag vill bli en bättre människa, men problemet är att jag i mitt huvud glömmer att ingen människa kan vara fri från skavanker. Jag måste inse att jag alltid kommer ha sämre sidor. Jag ska verkligen börja gå till kuratorn på universitetet för att prata. Jag hoppas det ska hjälpa mig att må bättre. Jag behöver jobba på mitt självförtroende. Just nu bär jag på en oro för att bli sårad och lämnad ensam. Jag hoppas det här året kan bli en vändning för mitt mående och bli ett härligt år. Det är sista året på socionomprogrammet och sen ska jag ut i arbetslivet, det känns sjukt att det gått så fort. Jag fyller 30 i december vilket känns läskigt och stort men kommer så klart kännas som vilket år som helst. Men innan dess hoppas jag på många roliga och fina stunder under hela året!

I Karl Johans Park i Norrköping <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar