torsdag 28 december 2017

280. Så är det

Jag vet inte vad jag ska säga. Jag känner mig så låg senaste tiden och jag har så nära till gråt så ofta att jag frågar mig själv vad som är på gång. Jag är för mycket och jag är för lite och jag känner mig otillräcklig. Jag känner mig skör och tänker för mycket. Jag vet inte ens vad jag vill. Jag vill inte känna mig som en säck potatis. Är det så man säger? En säck potatis. Märklig säg i så fall. Vill bara känna mig glad och sprallig. Och älskvärd.

Ska börja äta bättre. Få i mig bra vitaminer osv. Är så trött och tror det beror på det. Ska komma igång med regelbunden träning. Snart ska jag hålla ett pass i veckan. Power 45 min, fredagar kl 17:15. Är så nervös och taggad. Ska försöka tänka positiva tankar, hur svårt det än är. Ska försöka tro på mig själv. Hitta självförtroende och självkänsla. Mål 2018.

Jag har haft en mycket mysig jul hemma i Norrköping. Det var en av de första julaftnar på länge som jag verkligen trivdes och allt kändes bra. Det berodde väl på att det inte blev något tjafs i vanlig ordning inom familjen. Det känns som jag längtat så mycket efter jul att jag blev så tom när den tog slut. Jag behöver ändå saker att se fram emot, att längta till. Närmast är det nyårsafton som jag hoppas kommer bli härlig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar