måndag 4 december 2017

278. Räknar ner

Jag känner mig låg, och känner att jag inte borde ha något att klaga över. Jag har känt mig nedstämd sen igår eftermiddag. Hade en superfin helg med lillasyster och julmarknad, god mat och mys framför julfilm. Ändå lämnade helgen efter sig något tradigt. Jag känner mig inte på humör. Försöker peppa inför min fest snart, för jul och för ett härligt nyår. Men jag känner att jag har svårt att hitta den. Känslan av pepp. Jag känner mig dålig. Dålig som student, dålig som partner, dålig som vän, dålig som människa.

Jag räknar ner till praktikens ände, om några dagar är den klar. Då återstår en enda uppgift för den här terminen som jag ska försöka lösa innan julhelgen för då vill jag bara läsa skönlitteratur och slippa tänka. Sån peppig människa är jag nu. Ska göra mig klar för sängen. Imorgon väntar en ny dag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar