tisdag 23 januari 2018

285. Dagar som visar sig bli skitdagar

Idag var en sån dag. Var så trött imorse att jag övervägde att inte gå på dagens enda föreläsning efter att gårdagens två föreläsningar inte givit så mycket alls. Det finns dock en känsla av att missa något om jag inte går så det gjorde jag. Jag kände mig sedan stressad för jag tog bilen till skolan och hamnade i ett rödljus som inte slog om på flera minuter p.g.a. två tåg som åkte förbi, varav bommen åkte upp emellan så man hann tänka: äntligen! och bli besviken. Sen hoppade jag in på Hertz och följde med till Växjö där vi skulle köra hem bilarna vi körde dit förra veckan. Väl där fick vi vänta en timme på att kunden kom med nycklarna (försent) så kände mig stressad tillbaka till Kalmar där jag skulle köra ett pass som jag hann till med 20min marginal. Skulle egentligen hunnit göra lite ärenden emellan jobbet och passet men fick ta tag i det efter passet och kom hem för en kort stund sen med noll energi eftersom jag inte ätit sen min spenatsoppa på lunchen vid halv tolv. Så vill jag känna ro i kroppen när jag är hemma och speciellt efter en dag som idag, så behövde ställa mig och diska disk som diskats en gång för att det inte var rent, torka, plocka och tänka saker som inte är någon idé att tänka.

Nu ska jag laga mat och bli glad igen.

Vintern mellan Kalmar och Växjö



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar