måndag 19 december 2016

182. Helgen

Fredagen var magisk. På lördagen gick jag upp tidigt för att tvätta, hade bestämt mig för att åka med när Madeleine, Daniel och Jens skulle bila hem till Norrköping på lördagen. Ville inte ha med mig smutsig tvätt i väskan så tog den första tiden i tvättstugan (7-10). Efter frukost tog jag med mig lilla gänget och vandrade till slottet och in mot stan. Vi gjorde några ärenden och tog en lunch på Mr & Mrs Hansson som var en besvikelse (både i portion och smak). Sedan köpte vi med fikabröd och gick hem till mig för en fika. Sen packade jag färdigt och så for vi iväg mot Norrköping i ilfart. Det blev en lugn kväll med varsin ägg och räkmacka för mig och Jens innan jag somnade i soffan.

Igår var vi på adventsfika hos min mamma som bjöd på god mat. Jennifer var också med och jag fick senaste Kepler boken Kaninjägaren signerad i födelsedagspresent. Dessutom gav mamma mig en resväska som jag önskat mig. Är så tacksam och jag känner mig så lyckligt lottad. Fina vänner, fin familj och just nu ett väldigt glatt liv. Blev också lite glad när fredagens inställda föreläsning vi skulle haft idag (som jag missat eftersom jag valde att åka hem med bil i lördags istället för buss imorgon) blev inställd den också och uppskjuten till början på januari. Så jag missar ingenting i skolan.

Hur som, en underbar helg.



Min "mättande lunch" i lördags. Halva köttbiten är fett.

Jennifer sjöng och gav mig present

Fina tulpaner jag fick av Madeleine och Daniel i fredags,
fick följa med till Norrköping

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar