tisdag 13 december 2016

180. Trotsar mörkret

Idag när jag stod på mitt vanliga tisdagspass jag alltid kör (power) slog det mig att vi är en del som fortfarande går ut i eftermiddagsmörkret och kommer på passet. Jag reflekterade kring det när jag såg att det fanns ett par step-brädor kvar av de 30 som fyller ett pass. Under hösten var det många pass som var fullbokade så jag läste in att en del personer slutat gå nu när det är så mörkt. Kan såklart ha så många andra anledningar ha ha. Jag är i alla fall glad över att jag tar mig iväg, i söndags var jag så nära att ligga kvar i soffan där jag spenderat hela dagen och jag ville försöka somna en stund men så drog jag på mig jackan och stack iväg. Det ångrar jag inte. Det är skönt efteråt, när jag känner mig slut i kroppen.

Idag är det exakt en vecka kvar tills jag åker hem till Norrköping, firar lite jul och nyår, hänger med nyfödda och andra jag längtar efter att träffa. Är nästan klar med julklapparna, det är två som inte är färdiga från min sida (jag har swishat två systrar som tar hand om vissa julklappar så i det avseendet ser jag mig som färdig). En födelsedagspresent till Sofia också, min tvillingsyster, som jag vet vad jag ska köpa - ska bara ta mig till butiken och handla. På fredag fyller vi år! Tiden går fort. Jag längtar mycket till fredag eftersom jag ska ha lite kalas med vänner här hemma. Bjuda på lite paj och fika (bland annat ska jag baka en tårta som jag gjorde när Rebecka fyllde år i augusti - MUMS säger jag bara).

Nu ska jag duscha och äta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar