lördag 18 augusti 2012

Stockholm is the place to be

Hej på er!
Lördag förmiddag och jag är i Stockholm. Vi kom igår, direkt efter jobbet tog vi tåget till huvudstaden. Anledningen till besöket är Emma, Jens syster som bor och arbetar här. Det är också i hennes lilla lägenhet vi får sova och bo under helgen.

Redan igår drog vi igång helgen med några glas på Mosebacke, ett mycket härligt place. Sedan tog vi en middag på Nyagatan innan vi avslutade på Trädgården. Ett häftigt ställe! Dessvärre var jag inte på topp efter att ha gått upp vid fem på morgonen och sedan blev jag otroligt påverkad av all cigarettrök som fyllde atmosfären, det är ju ett uteställe bokstavligt talat. Men det var ändå trevligt, jag dansade tills jag blev trött i ben och fötter och klockan blev närmare 2 när vi gick hemåt.

Idag ska vi närvara vid Grolsch Block Party men innan dess tänkte vi gå runt lite, kika i några butiker och mysa av att bara ha helg. Imorgon tänkte vi också äta brunch på Fåfängan drygt 2km från detta lilla krypin, där har de nämligen glutenfritt! Lyckan i det!

Hoppas ni har en fin helg, vi ses igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar