tisdag 1 maj 2012

You're my sunshine

Härliga vårdag!
Jag insåg just att jag älskar helger och lediga dagar, speciellt när dagarna blir som idag. Efter en löptur och en tur fram och tillbaka med cykeln till en cykelpump som inte fungerade kom jag hem och fixade mig för att sedan gå in till stan, shoppade något och gick till Gubbens Trädgård för en fika i solen med mig själv och en bok jag började på inatt när jag kom hem. sedan gick jag upp mot Halvars som var populärt idag bland stadsborna, fördelen med att ha arbetat på Halvars i några sommar gav mig dock privilegiet att gå in bakom disken och göra en egen glass. Den var god!
Jag hälsade lite på far och hans nya som tittade på kortegén genom stan. Mötte även min lilla stjärna och bytte några ord. Efter en tur till affären har jag kommit hem, pumpat upp cykeln som eventuellt inte hade ett punkterat däck, kan istället varit någon som lossat på ventilen så att luften pyst ut. Nu lagas det kyckling i ugn och kokt potatis.

En alldeles fantastisk dag! Det enda som fattas är en välmående pojke vid min sida. Man kan dock inte få allt i livet så jag är nöjd och längtar redan till helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar