fredag 25 maj 2012

The moments you want to share

Klockan är kvart över tio denna fredagskväll och jag ligger i sängen, redo för att sova. Ska upp klockan kvart över sex imorgon för att jobba mellan 7-12, otroligt mycket att göra,sen gör det inget att tjäna över femhundra kronor i timmen då dagen tydligen är storhelg.

Har haft en bra dag som började med att jag gick upp tjugo över tre för att jobba 4-14, omänskligt tidigt men övertid tackar jag inte nej till. Efter en förvånansvärt pigg dag på jobbet tog jag en sväng förbi systemet och när jag cyklade hem gick handtaget på påsen sönder och då den hängt på styret föll den rätt ner i backen, två burk öl gick förlorade men otroligt nog klarade sig resten, t.ex två glasflaskor så det var en seger ändå.

Väl hemma tog vi tag i att städa och duscha, sen gick vi till Munken för en bit mat men innan köket öppnade och vi så länge avnjöt våra alkoholhaltiga drycker ute i värmen hann vi ändra oss tack vare bordsgrannarna som förgiftade luften med cigarettrök. Vi gick istället till Asken, och det blev bra!

Vi hann också med en tur till stan för att köpa router för trådlöst internet då vi slipper snylta på grannens vars signalstyrka varierar. Vi tog ett varv på hennes&mauritz precis innan stängning, vi blev informerade om att det var tre minuter kvar när Jens gick in i provhytten och skulle testa 6 plagg. När vi gick och betalade fick vi varsitt presentkort på 50kr vardera för att vi var så snabba, riktigt snällt och uppiggande.

Man kan lugnt konstatera att jag är nöjd med dagen och längtar till imorgon efter timmarna på jobbet då det blir grill och chill i solen.

Vi hörs igen, kanske oftare. Allt gott tills dess.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar