söndag 25 december 2011

I need to say

Jag känner mig så lycklig. Vill inte riktigt gå och lägga mig för jag vet att när jag vaknar imorgon kommer denna eufori över denna fina jul vara över. Det kommer kännas tomt som varje år. Man har haft förväntningar och handlat julklappar och tänkt på hur glada människor ska bli när de får öppna de och man har längtat efter julbordet och Kalle och choklad. Det har varit väntan på dopparedagen. Sen när den är över så blir det så tomt, jaha vad nu.

Och jag vill inte lämna denna känsla jag har. Att sitta här med syster, äta lite vindruvor, skratta åt hur dåliga tedrickare vi är som kom till halva koppen innan det kallnade. Att stå i fönstret och skratta åt hur vi står där och är så fascinerade över att det blåser storm därute. Att snegla lite på en film på 4an som snart är slut och syster som trots att hon inte hängt med vill se slutet och veta vem som vinner eller vad det går ut på i Kingdom of heaven. Och längtan efter morgondagen som jag ändå vill komma till, men inte för snabbt. Förstår ni mig?

Snart blir det dock nattinatti. Och jag ska försöka fylla tomheten efter julen med längtan till nyår och den stora längtan efter flytten till nya lägenheten. Och lyckan i mig, den är stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar