fredag 19 april 2019

372. Orkar inte en dålig natt, en dålig dröm till.

Vaknar och mår dåligt, vrider på huvudet och det snurrar, tänker att jag fått tillbaka en tillfällig kristallsjuka. Går upp och dricker vatten. Andas. Går och lägger mig men vågar inte vrida på huvudet, jag som ofta vill somna på sidan med huvudet. Ligger och lyssnar på pod. Mår dåligt, är trött och känner mig oklar i huvudet. Slumrar till och drömmer att jag blir sårad av honom som så många gånger förut. Det är tröttsamt och det är ledsamt för jag känner mig hjärtekrossad när jag vaknar och kan inte släppa känslan av att jag vet något. Och jag tänker på att det här som skulle bli en så bra dag, som jag längtat efter, istället är en dag jag vill försöka sova bort. Jag vill ju bara må bra.

Sen går man upp, äter frukost och så börjar livet komma tillbaka till en.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar