söndag 7 april 2019

369. Söndag

Det är söndag. Känner lite söndagsångest, varför är det så? Jobbar bara några veckor till i Färjestaden, slutar sista april på mitt jobb som biståndshandläggare. Sen har jag långhelg och 6 maj börjar jag på mitt nya jobb som handläggare inom LSS vuxen. Är så nervös och samtidigt ska det bli så roligt och spännande, jag som velat jobba inom LSS sen jag hade mitt sommarjobb på Målatorp och läste en kurs om funktionsnedsättning vår sista termin på socionomprogrammet. Det ska också bli skönt att jobba i Kalmar! Kunna cykla till jobbet, kanske hinna träna innan jobbet, få lite lite mer fritid och slippa köra över bron eller ta bussen som tar en timme typ från dörr till dörr. Trist dock att lämna kollegor man gillar och läskigt att börja i en ny grupp och hitta sin roll. Men det ska väl gå bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar