lördag 13 april 2019

371. Life as it is

Kommer precis från ett pass jag höll på gymmet. Efter passet kommer en stammis, som jag brukar prata lite med, fram och frågar med en hemlighetsfull min när det är dags. Jag fattar ingenting.. Jag kan inte alls förstå vad det är hon anspelar på. Så säger hon "är du inte gravid" varpå jag blir paff och säger det hoppas jag verkligen inte. Då säger hon att hon såg på mig under passet att jag verkligen strålade och hon brukade kunna se förutse sånt. Jag blir så påverkad. Dels får jag panik för att jag tänker att jag inte vill ha barn nu (!). jag har liksom ställt in mig på att vi ska börja bli med barn nästa höst efter att vi gift oss. Plus att med min självbild är det ju inte jättebra att få höra att jag ser gravid ut. Även om hon faktiskt bara pratade om att jag strålade, inte att jag såg gravid ut, som en kompis skrev till mig så kan jag ju inte bortse från att hon kanske också gick på att jag har lagt på mig.


SKIT SAMMA. Orkar inte detta just nu. Ska ut och löpa, som jag planerat redan innan passet. Sen ska jag på fotboll, ska försöka tänka bort att hon sa något.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar