måndag 6 maj 2019

373. En måndag.

Idag var min första dag på nya jobbet, gick bra. Var mycket information men känns som att det kan bli en bra och ordentlig introduktion, jag hoppas i alla fall det. Det är ju lite annat att göra en utredning enligt LSS än SoL och dessutom jobbar man i Kalmar i det nya systemet Lifecare som jag ska få utbildning i på torsdag. Jag är lite försiktig med att känna efter hur det känns såhär efter första dagen. Jag bara hoppas det ska kännas bra och gå bra. Var inte bästa förutsättningarna att komma första dagen till jobbet med stukad fot och skrapsår i ansiktet efter att ha ramlat med cykeln i lördags natt när jag skulle cykla hem och samtidigt höll på med telefon, onykter. Klantigt. Är nervös inför loppen jag ska springa. Och idag skrev lillasyster att hon förmodligen inte ska följa med då hon får ont när hon springer. Så jag får väl åka själv. Vet inte ens om jag kan springa men jag siktar på att kunna springa i ett lätt tempo och ta mig runt. En träningsrunda inför Stockholm marathon.

Nej nu orkar jag inte skriva mer. Känner mig så nedstämd. Det är ju inte första gången, kan inte sätta fingret på vad det är. Det bara är så. Känner press inför lördag också när vi ska ha Sofias möhippa som jag ordnar med.. Jag vetifan hur det blir. Nej nu lämnar jag min negativa energi i mitt bloggrum.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar