söndag 27 maj 2018

309. Allt jag tänker på

1. Jag orkar inte vara människa
Tror det har att göra med den uppsats-bubbla jag varit i de senaste veckorna. Den har lett till att jag inte orkat ta hand om allt jag brukar hålla efter i mitt vardagliga liv. Och jag har varit i känslovågor som gjort att jag känt att jag inte orkar vara människa.

2. Sommarlov fast ändå inte
Känns som sommarlovet börjat när jag nu jobbat en helg på Målatorpet. Men har en opponering på fredag som jag är lite nervös inför men håller tummarna att det ska gå helt ok. Allt utom underkänd känns bra! Var skönt att komma tillbaks dock till torpet. Skönt gäng jag jobbar med och härliga människor som vi tar hand om.

3. Dålig människa
Min kusin tar studenten i mitten på juni och jag har ett jobbpass som jag inte får bort. Känns som att de inte kommer tro att jag har försökt. Och att de kommer tycka att jag är dålig som sällan kommer på födelsedagar längre och inte ens kan dyka upp på en student. Bävar inför att skicka smst där jag skriver att jag inte kan.

4. Solo-semester
Fick en känsla häromdagen av att baravilja dra, själv, på en resa. Till solen, med ett par böcker och mitt eget sällskap. Finns en bild av att inte kunna göra vissa saker ensam. Gå på bio- en klassiker. Men att resa själv har också känts lite ovanligt om det inte är till vissa platser "backpacker" style där många reser ensamma. Men jag hade inte haft något emot att vara med mig själv. Har alltid sett mig som en ensamvarg. Trivs i mitt eget sällskap.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar