torsdag 10 maj 2018

307. Morningwalk

 Startade dagen idag med en promenad i solen innan jag ska sitta och plugga några timmar. Började få lite skoskav av att mina Asics är trasiga i hälkappan vilket alla mina skor princip. Sökte på internet om fler har samma problem och det är vanligt, flera skriver att det är vanligt hos Asics men någon skriver att alla märken hen haft blir så. Tydligen kan man reklamera skorna inom några år (!) och mina som blev såhär bara några månader gamla, visste ej detta. Har inget kvitto kvar heller tror jag. Ska tänka på det i fortsättningen när jag köper träningsskor.

Till något annat, igår skulle jag och Jens åka till Hansa och handla till balkongen. Efter en kort körning låter det som något drar i backen under bilen. Vi svänger in på en parkering till ett företag och när vi stannat och klivit ur ser Jens att det som drog i backen ligger nu på marken. Det är mittenpartiet av avgassystemet med ljuddämparen.. Efter samtal med Jens far kör vi till en närliggande verkstad och pratar med de. De har tid först den 18e och det kommer kosta 3900kr. Inte den roligaste dagen men komiskt att det verkligen var på ettårsdagen för bilen i vår ägo.


Hej bildel. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar