måndag 14 maj 2018

308. En avkopplande helg

Det var verkligen en avkopplande helg. Jag åkte till Tranås i lördags med Magda för att spa:a. Hon hade fått sin del i present av sin blivande man och jag fick hänga på som god vän. Det var superhärligt. Vi började med en lunch i Tranås eftersom vi var för tidiga för att checka in. Åt sötpotatispommes som var MUMS! och sedan fick vi äntligen tillträde till vårt rum. Det var bara att byta om och gå ner i spa:t, vi hade en timme innan vi skulle genomföra den spa-ritual som ingick i paketet. Den ritualen var rätt så härlig, vi varvade mellan kallt och varmt. Det var kroppsskrubb, ansiktsmask, fotbad, handmassage och däremellan lite isskrubb, bastu, ångbastu, ljusterapi och en riktigt kall dusch. Sedan utnyttjade vi spa:t lite till innan det var dags att göra oss iordning för middag. Det ingick en trerätters som innehöll pumpasoppa, valfri varmrätt - jag tog en röding, och hjortronparfait. Det var en lagom middag och väldigt gott. Sen somnade vi skapligt. Dagen efter bjöds det på en god frukostbuffé och efter utcheckning åkte vi bort till Magdas syster som bor strax utanför Tranås för en fika. En mysig dag, hann också med mitt tåg med några minuters marginal så jag slapp vänta två timmar på nästa. Det bästa med de två dagarna var att jag verkligen kunde koppla av och inte tänka på C-uppsatsen. Den får jag leva med hela denna vecka istället.

Nu ska jag på fotboll- Kalmar FF tar emot Sirius och jag ska följa med Adam och Gustav. Bra väder är det också så det ska bli härligt.

Tog inga så många bilder, hade gärna haft några från avdelningen där vi gjorde sparitualen, den var väldigt fräsch och mysig. Hade dock inte mobilen med mig ner till den. Men några bilder blev det. Överlag ett väldigt mysigt spa, speciellt med tanke på hur det såg ut när jag och Jens var där för många år sen. 





Magdas systerdotter Ayla :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar