torsdag 19 april 2018

303. Tankar i solen

Sitter utanför en biltvätt och väntar på att bilen jag ställt in ska bli färdig. Jobbar extra ikväll för Hertz räkning men tvättar bilar från Sunfleet som jag har dålig koll på. Men det gör ju sak samma. Jag ska tvätta de på samma sätt som jag gör med Hertz egna bilar vilket jag ska hoppa in och göra på söndag. Det är så skönt ute och solen gör så mycket för välmåendet. Även om jag också känner irritation över mycket saker i livet är det välgörande att sitta här i solen och bara vara i några minuter. Lyssnar på spellistan för nya releasen på power, volym 20. Ska köra den första gången som instruktör imorgon och hade tänkt hinna gå på de andras pass för att komma in i övningarna men en resa till London och jobb har kommit emellan. Jag har fått öva hemma och nu kör jag spellistan på repeat och tänker på hur stegen är. Det fungerar ganska bra. Kan dock inte släppa av att känna besvikelsen i mig och jag frågar mig själv när jag ska inse att det är mig det är fel på. Att jag måste komma till insikt att jag måste acceptera eller gå vidare. Det finns ingen gyllene medelväg. Det är bara läskiga tankar att tänka. Men det är ju det jag gör bäst, tänker. Tänker så mycket så folk undrar hur jag får plats med allt i mitt huvud. Jag undrar ju hur inte andra människor också kan tänka som mig. Vad fyller de sitt huvud med? Det är kanske därför alla är så mycket smartare än mig. För de fyller sitt huvud med sånt som räknas. Kunskap värd att veta. Jag tänker saker ingen vill höra. Undrar hur man slutar tänka på så mycket som inte ger något. Måste leta upp en bok om konsten att kontrollera sitt tänkande, om det finns något liknande. Aja. Nu ska jag arbeta vidare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar