fredag 2 mars 2018

292. Ogillar att vänta

Sitter och väntar på att mitt pass ska börja, 17.15 kör jag min fredags-power. Kan inte riktigt koppla av när jag vet att det är snart är dags och känner att jag inte hinner göra något innan. Vill bara få det avklarat. Ska bli spännande och se hur många som trotsar snöovädret och kommer till passet idag, förra veckan var det fyra personer (det var sportlovet som kan ha gett det låga antalet). Efter passet ska jag gå till maxi och handla något gott att laga till middag i min ensamhet.
Vet inte vad jag ska göra ikväll, känner mig så ensam. När jag städade förut hamnade min blick på en roman som jag då funderade på om jag ska börja läsa ikväll. Har redan sett de program på play som jag följer (mat och bakprogram). Kanske ser en film. Planerar i vilket fall att lägga ifrån mig mobilen, känns som den är klistrad i handen ibland och jag gör inget vettigt. Ibland tar jag upp den och strökollar när jag tittar på något annat vilket jag börjat fundera på att jag måste sluta med för att verkligen koppla av, stressa ner och vara i nuet. Har kastat ifrån mig mobilen ett par gånger och låtit den vara i ett par timmar och känt att jag mått bättre av det, ändå hamnar jag i gamla vanor och gör flera saker samtidigt.

Hopp, 1 timme och 15 minuter kvar tills mitt pass.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar