tisdag 13 mars 2018

295. Samtalet

Idag var jag äntligen hos kuratorn på skolan för vårt första samtal. Blev inte riktigt som jag tänkt mig. Hade försökt planera lite innan vad jag skulle ta upp med henne. När jag väl satt där och fick frågor så började jag komma in på annat och berätta om saker jag inte alls planerat att säga eller som jag inte sett som ett problem just nu. Träffade Mirela efteråt för att förbereda inför ett seminarium på fredag och berättade om min upplevelse. Då sa hon att hon också känt så hennes första samtal med sin kurator, att första gången vet man knappt vad man ska säga så man säger allting som dyker upp i huvudet. Nu har vi iaf bokat in en ett nytt samtal om en vecka, jag och Gunilla som hon heter. Jag ska försöka ta med mig det hon gav mig i "läxa" och se hur det känns så får vi prata om hur det gått då.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar