tisdag 20 februari 2018

288. Helg i Stockholm och hemtenta i dagarna tre

Det var länge sen vi skrev en hemtenta känns det som. Var så nervös i söndags att jag ville försvinna från jordens yta. Försökte njuta av helgen i Stockholm så gott jag kunde men stundtals kom det till mig - snart skriver jag hemtenta och jag känner mig inte förberedd.

På tal om helgen så körde vi upp till Norrköping på fredag där vi lämnade bilen och åkte med Jens föräldrar till Stockholm för att umgås och äta gott. Vi bodde på Clarion Sign och hängde med Jens syster och bror med respektive som bor i huvudstaden. Första kvällen hamnade vi på Ciao Ciao där jag tog en spagetti vongole som var sådär, fick glf fusilli till och rätten kändes mest oljig och inte så smakrik. Lördagen däremot var desto bättre då vi först hängde på en vinbar där det var gästspel i köket från några som Jens syster känner, så trevlig miljö och stund där vi delade på några flaskor vin innan vi åkte till Gamla stan där vi bokat bord på ett mexikanskt ställe, jag åt enchiladas som var så goda! I söndags var det mest bilresa mesta tiden av dagen. 

Bilder från Stockholm -
Skeppsholmsbron

Konstrum på Moderna muséet

Vinter i Stockholm
Nils och Erika i vårt hörn på vinbaren

Mina enchiladas, orkade inte äta allt (ingen åt upp, så mycket mat!)

Daniel, Emma och Jens 

Igår åkte jag till Kajsas föräldrar hus i Kåremo för att plugga ihop med Kajsa som är hundvakt. Det var mysigt och härligt att ha någon att diskutera med och vädra tankar. Vår hemtenta är på tre frågor. Jag är i princip klar med fråga 1. Jag har kommit mer än två tredjedelar på fråga 2 och inte ens börjat med fråga 3. In ska den oavsett imorgon kl 17:00. Känner ingen panik men känner mig sämst. Jag fastnar vid varje del i frågorna och vet inte hur jag ska ta mig framåt. Jag får chattar från folk som är klara och avundas deras effektivitet och vishet. Jag känner att jag inte är där. Jag är inte smart. Nu måste jag dock låtsas vara smart och komma på något som tar mig framåt. Jag måste bli färdig jag med.


Kajsa och hundarna (Bella och Embla)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar