torsdag 8 februari 2018

287. Vill plugga, vill sova

Sitter och läser dokument om våld mot äldre (min och Mirelas C-uppsats) vilket är superintressant men jag känner hur trött jag är och bara borde lägga mig och blunda. Men känner mig lite dålig också som inte pluggat på så bra idag. En av anledningarna är att jag inte orkade något fram till föreläsningen klockan 13 eftersom jag var ute och drack alkohol igår. Hade en trevlig kväll med folk från klassen där vi började hos Kajsa, fortsatte till vår studentpub Sjukan och avslutade på Max och taxi hem.

Känner mer och mer att jag inte vill dricka så mycket alkohol, tycker inte det är värt att må så. Tyckte inte det var härligt igår när jag kom till insikt att jag blivit lite full och slutade dricka. Tyckte inte det var härligt imorse när jag inte mådde bra i huvudet. Ska på inflyttningsfest på lördag och funderar på hur jag ska gömma att jag inte dricker så mycket, ska såklart inte behöva känna så men dessvärre känns det så. Har inte något val nu heller vad gäller alkoholintaget eftersom jag tackat ja till att jobba 9-17.30 på Hertz på söndag. Vill tacka ja så länge jag känner att jag faktiskt kan för att få in extrapengar.

Nu ska jag läsa lite mer tills min andra hälft kommer hem och kramar om mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar