torsdag 13 juli 2017

244. Fyra sköna lediga dagar

Nu börjar de lida mot sitt slut, dessa fyra dagar på raken som jag var ledig i schemat. Har varit fyra härliga dagar! Umgåtts med vänner och med Jens. Ikväll grillade vi för första gången på gården, råkade bli utelåsta dessutom. Som tur är bor Kajsa ett stenkast bort och har extranyckeln så kunde gå dit och hämta den innan hon skulle åka till nattjobb. Sedan blev det en god middag på balkongen i kvällningen. Vi har även bakat kärleksmums som det ska fikas på alldeles snart framför ett avsnitt The Walking Dead som vi börjat titta på nu när vi är ifatt de 6 säsongen som finns av Game of Thrones. I helgen blir det jobb hela dagarna och sedan har jag en hel vecka ledigt, längtar redan!

Var på fest hos Sara i måndags, det var kul!




Träffade Michelle på en balkongmiddag i tisdags


Efter häng med Michelle cyklade jag bort till Jens jobb och tog ett glas innan han slutade och vi kunde cykla hem tillsammans 


 I onsdags hängde jag och Jens hela dagen, tog en lunch på Porten (en ceasarsallad med halloumi och räkor, mycket god. Nästa gång går vi dit och testar deras vegetariska buffé), en kaffe på Balck Coffee. Mysigt!


 På kvällen ville jag ta lite luft och blev helt hänförd av himlens färger denna kväll. 


 Idag drog vi till Kalmarsundsparken och lade oss i blåsten. Det var någon happening där lag från olika länder skapat bl.a. dessa sandskulpturer. 





Avslutade dagen med grillat på balkongen. Synd att trädet är i vägen för solen men rätt så skönt att sitta därute ändå. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar