lördag 1 december 2018

340. Om två veckor är det fest

Jag fyller snart år och har bjudit in till fest dagen innan min födelsedag. Idag var sista dagen att svara på om man kommer eller inte men det är fortfarande 11 personer som inte svarat och jag vet inte om jag ska tolka det som att de inte kommer. Utgår i alla fall från det just nu när jag skriver vad jag behöver handla och fixa inför festen. Försöker dock plugga för det är något jag verkligen behöver komma framåt i. Vi skriver en uppgift som innebär en hel del läsande, många böcker som ska vara med i referenslistan. Plus litteratur utöver den obligatoriska. Vi har också en parallell uppgift som har med vår personliga utveckling att göra. Som kräver en del psykiskt tror jag, att tänka och reflektera kring min roll och mina känslor. Svårt att minnas allt så måste gräva lite. Vill bara ha allting gjort. Slappna av, koppla bort. Kom på idag när jag sprang förbi slottet att jag helt glömt att jag skulle på julmarknad där innan helgen. Får se om jag kan gå dit en kort stund imorgon.

Det är lördag men känns som söndag och jag vill inte att dagen ska ta slut förrän jag kommit någonstans.

Från en tågperrong på väg till Stockholm i måndags. 
Återkommer kanske till den härliga utflykten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar