tisdag 20 november 2018

339. Bara det går fort.

Jag borde gå och lägga mig och satsa på att ha en bra dag imorgon. Idag var ingen bra dag. Det var ingen bra matdag, ingen bra pluggdag, ingen bra resdag, ingen glad dag. När jag kom på att det är tisdag minns jag tillbaka på hur jag brukade säga att tisdag är veckans sämsta dag. För på måndagen har man kvar känslor från helgen, man har energi många gånger. Onsdag är lill-lördag (en go känsla att halva veckan är gjord), på torsdag är arbetsveckan i princip över och på fredag ÄR det ju helg. Tisdag är bara trött, seg och så är det långt kvar till helg. Det var verkligen många tisdagar jag kände att det inte var kul förr om åren. Idag har jag inte riktigt kvar det, sen jag började plugga. Dagarna går in i varandra. Jag får tänka till när jag håller pass för att säga rätt veckodag. Höll pass ikväll, dagens enda behållning. Stannade kvar och pratade med en gymkompis också som tycks ha börjat gå på mina pass. Får ofta energi av andra människor. Ibland försvinner den fort. Som ikväll, ganska snart när jag kom hem slog det mig hur dåligt det blev med att jag inte pluggat och att jag haft hungern som sällskap, och kylan. Det är svinkallt ute. Och mörkt. Vill bara ha sommar. Ljusa långa dagar. Längtar efter dem. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar