torsdag 20 december 2018

343. Vill gå under

Jag känner mig så trött. Och så efter i skolarbetet. Och hade velat vara färdig till jul men ser inte hur det ska gå. Är inte ens säker på att jag kommer kunna skicka in något färdigt den 4e januari. Känner för att bara gå under. Fyra dagar till jul. Det ska bli lite mysigt att träffa familjen fastän vi sågs i helgen. Jag hade min 30årsfest, många kom och många gav mig presenter, mycket fina presenter dessutom. Kände mig helt överväldigad och lite bortskämd. Det var överlag en lyckad fest, folk har sagt att de var nöjda med kvällen och att det var bra arrangerat och det är skönt att höra. Fick mycket hjälp av Kajsa i dagarna tre, och Jens hjälpte till med maten bland annat och på festen fick jag hjälp med att fixa. Det är ändå skönt att den är över. Nu är det fokus på skolan. Har också tackat ja till ett vikariat där jag jobbar timmar nu. Har försökt förhandla upp lönen men kunde inte få mer än 27200 vilket känns lite för ett första jobb efter socionomexamen. Men det är tillfälligt och jag tänker hålla utkik efter andra jobb om jag har någon uppsägningstid alls. Får se om jag ens har en socionomexamen när jag går ut i januari.

Från min lilla fest





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar