söndag 9 december 2018

341. På en buss för blixtvisit.

Sitter på bussen till Norrköping, tre timmar avverkade så en kvar. Ska dit och fira Sofia eftersom jag blir firad på vår födelsedag. Ska åka tillbaka ikväll till Kalmar, fyra timmar till på buss. Längtar inte, har sen säkert en timme ont i rumpan och försöker ändra position hela tiden. Sitter och pluggar, går sådär. Ska lämna in utkast på fredag inför nästa vägledning (handledning) veckan efter och måste få ihop en del tills dess. Får se hur det går, fram tills idag har jag inte skrivit så mycket på själva rapporten men har läst en del böcker och skrivit det jag tror är användbart i ett word-dokument så förhoppningsvis ska jag kunna få in lite tankar och idéer i rapporten så min grupp ser ungefär hur jag tänker att jag ska skriva.

Nu är det inte långt kvar till min fest. Känner mig lite lugnare efter att Kajsa och Adam kom hem till oss och åt i veckan efter att jag och Kajsa varit i lokalen och kollat. Vi gick igenom mat och dryck och pynt. Har nu en lista på vad jag ska handla så måste bara få det gjort. Lokalen får vi på lördag kl 12 eftersom ett annat gäng bokat på fredag. I annat fall hade vi fått gå dit och förberett redan på fredag vilket jag hade räknat lite med. Han som hyr ut så att det nog inte skulle vara några problem i telefon när jag bokade för det är inte så fullbokat den här årstiden. Men men inget att göra åt, har 5 timmar på oss på lördag och förbereda, duka och fixa. Blir mer och mer övertygad om att jag inte ska dricka så mycket alkohol på festen. Får dricka energidryck så jag i alla fall orkar hålla igång länge. Hoppas det ska bli roligt!

Två bilder från glögg-minglet hos Josefin i torsdag, som hon fixat till det! 
Så trevligt och gott. Idag är det andra advent, får se om syster bjuder på adventsfika.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar