tisdag 7 augusti 2018

322. Kort semester i Stockholm

Känner mig otroligt låg idag, har ingen livsglädje. En del av mig vill bara börja gråta, en annan del känner att det inte gör någon nytta och varför ska jag gråta. Makes no sense. Kom hem från Stockholm i förmiddags. Tänkte slänga in lite bilder och berätta om ett par mysiga dagar. 

Vi flög från Kalmar i lördags, mycket smidig flygresa. Blev upphämtade av Daniel på Bromma (så snäll!) och fick se hur de bor och en liten guidad tur in till Stockholm och Globen där vi bodde första natten. 

Lilla flyget, de bjöd på kaffe och muffins. Trevligt! 

Bra bild. Vi såg på Prideparaden, här skulle jag fota
Stefan Löfven i ljusblå skjorta, fick med ryggen. Härlig stämning!

Vi mötte Nils, Erika och Pytte vid paraden, när den var slut gick vi
och tog ett glas. En whiskey sour i mitt. Mycket god!

Vi käkade på Amida kolgrill, väldigt gott käk, mycket mat!
Dock var jag inte så hungrig :( 


Vi gick till Big Ben efter middagen, de har stand up kl 20.00 varje kväll. Riktigt roligt! Många nya stjärnskott och en del kända ansikten. Har alltid velat gå på stand up i Stockholm, äntligen fick jag!


Avslutade kvällen på en trevlig bar på en gata på Söder.
Skulle gått till Trädgårn men folk var trötta och opepp. 

Vi bodde på högsta våningen, både på Globe och
Clarion Stockholm (som inte låg långt ifrån varandra)
En promenad i gamla stan. Tog ett kallt glas i solen.
Och en burgare på Bun meat bun, mycket god!


Mariatorget

Vi gick till Ramblas för att äta tapas, ej besviken!

Tog en flaska vin och delade på, älskar det. Vill
alltid göra så på restaurang. 

Tittut

Vi tog färjan över till Djurgården vår tredje dag, då körde vi förbi
detta stora fartyg. Undrar vilken färdplan den har.  


Promenerade runt på Djurgården för att sedan gå in på Gröna Lund
Körde femkamp (blev fyrkamp där Jens vann med 3-1). Jag åkte Insane
och Ikaros, båda väldigt roliga även om den första var läskig. 

Det enda spelet jag vann. Kul med femkamp!


Under halvtidsvilan tog vi ett varsitt glas och jag spelade på
ett chokladhjul, en bricka, och vann!! Väldigt glad!

Vi avslutade dagen med tapas på Cultur bar i gamla stan.
Det var inte heller äcklig mat.
Imorse tog vi flyget tillbaka hem till Kalmar. På flygplatsen stod en kollega från Hertz som jag stannade till och pratade med, så erbjöd han att skjutsa oss hem. Så snällt! Och vilken lyx! När vi kom hem bytte jag om och och la mig på stranden, sov lite, lyssnade på pod. Efter några få timmar var det bara moln så åkte hem och åt, sen har jag gått lite på stan och varit på Giraffen, hämtat paket och handlat lite. Ska laga en risotto nu med fisk till, kan väl bli gott tänker jag. Solen skiner men har ingen lust att gå ut mer. Hade planer på att springa ikväll men får se vad det blir av det. Har inte lust med något faktiskt. Vill bara komma ur denna känsla av depp. Ska sätta på något på datorn och fixa lite mat nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar