torsdag 2 augusti 2018

321. Två dagar på Öland och en jobbdag

Åkte upp till Öland i måndags efter att fått bort mina gympass. Hängde med Jens föräldrar och Daniel (Emmas kille) och hans dotter Bodil. Drog till Sandbybadet och slängde oss i det inte så svalkande vattnet. Var skönare än uppe på stranden i alla fall. Sedan åt vi gott och spelade yatzy på terassen tills det blev mörkt och dags att sova. I tisdags åkte Daniel och Bodil efter frukost, skulle köra upp till Stockholm, och vi andra körde till Byarum för att bada. Där var det dock en del alger så vi tog bara ett dopp innan vi åkte över till Böda Hamn och åt lunch på deras rökeri, mycket gott! Hann med ett till dopp i Sandby innan vi åkte hem till Kalmar.












Igår jobbade jag, enda arbetspasset för veckan, med jour till idag. Omsorgstagarna har semester från sina dagliga verksamheter under sommaren och då är det aktiviteter för de som vill. Det har varit åka och lyssna på musik på Larmtorget, kubb, minigolf och igår var det en tur med Flundran, en sightseeing båt i Kalmar som åker runt Kvarnholmen. Jag och en till personal åkte med tre omsorgstagare, det var väldigt intressant och jag fick lära min nya saker jag inte kände till om Kalmar.









När jag har jouren är målet att avsluta passet med en hotellfrukost, idag fick jag äntligen plats på Stadshotellet, sist jag var där var det fullt så åt på hotell Witt, inte alls lika härlig.
Idag händer inte mycket, ska hålla pass i eftermiddag, om det blir en solig dag tänkte jag lägga mig på stranden och bara vara. Lyssna på pod. Jobbar nästa gång om en vecka, lyxigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar