torsdag 21 september 2017

263. En middag på hotellet

Sitter på Jens jobb efter att ha blivit hitbjuden på lite mat. En god broccolisoppa och en fiskgryta, smakar smaskens, är så himla hungrig efter att ha ätit en sallad till lunch och varit ute på en löptur nu ikväll mellan tvättarna. Känner mig så trött och längtar till imorgon, tar en halvdag på praktiken för att jag och Jens ska komma iväg till Norrköping skapligt.

Det är några gäster på hotellet som sitter vid ett bord och har delat på en flaska rödvin och för en stund sen kom en i sällskapet fram till baren och beställde en ny flaska av Jens. Känner att jag vill göra sånt, köpa in en flaska vin och sitta och snacka med vänner. Ser så trevligt ut! Det är ju något med att beställa in en hel flaska också istället för varsina glas. Jag och Jens har gjort det när vi varit ute och ätit förr men det var länge sen.

Nu ska jag äta upp!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar