onsdag 1 juni 2016

120. En dag kvar

Sitter på UB (universitetsbiblioteket) med Michelle och pluggar litegrann, sista dagen innan tentan! Känns både upp och ner, emellanåt känner jag att det är klart jag kommer fixa det. Det gäller att redogöra för och tillämpa vissa begrepp eller teorier vilket vi ju har övat på i våra seminarier och vi har allt tänkbart material med oss imorgon. Samtidigt tänker jag att det kommer vara frågor eller en fråga som jag faktiskt inte förstår och då är det hopplöst att fortsätta eftersom vi måste ha godkänt på alla tre block, (sociologi, socialpsykologi, psykologi), för att få godkänt på tentan. Just nu snurrar det mycket i huvudet, vi får se om jag ska plugga så mycket mer. Eftersom jag inte måste kunna något utantill behöver jag heller inte läsa in mer, jag behöver bara veta vart i böckerna jag ska kika beroende på vad för frågor vi får.

Längtar så mycket till imorgon! Köpte lite nötter, smoothie och lösvikts-godis igår på ICA som jag ska ta med på tentan, godiset och en påse skruvar får också följa med på bussen hem på kvällen. Nu vill jag bara ha den här tentan överstökad!


Min trogna studybuddy

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar