måndag 21 oktober 2013

Nybörjarens tankar

Övningskörde idag för andra gången på körskolan. Kände mig så kass och jag har svårt att föreställa mig en godkänd uppkörning inom en snar framtid om någonsin. Och jag vet att jag "bara" kört så lite och att alla känner så i början men den insikten underlättar knappast. Satt och läste en stund i körkortsböckerna nyss och kom fram till att jag knappt börjat när det kommer till att ta sig igenom böckerna, det gör mig stressad och låg, för jag vill kunna allt direkt eller åtminstone känna att materialet är snabbläst men jag förstår att det inte fungerar så, det är mycket information och mycket regler och förhållningssätt som ska nötas så jag får helt enkelt ta en dag i sänder och andas lite, samt beta av det i ett tempo jag klarar av. 

Bra Maria, bra så. Glöm inte tänk positivt för det underlättar livet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar