söndag 9 juni 2013

We run the world

Är helt slut i kroppen! När jag vaknade imorse hade jag ont i hela kroppen, i muskler jag aldrig annars använder. Resultatet efter gårdagens mångkamp på Borgsmo ip, där vi körde friidrott med jobbet. Det var kulstötning, spjutkastning, längdhopp, höjdhopp, 100m samt 400m. Och det var riktigt kul! Vi hade ju samma aktivitet för ganska precis ett år sedan och de hade satt upp listor med resultat från den gången så att man kunde se och jämföra med det vi presterade igår. Jag höjde mig faktiskt i alla grenar vilket var härligt även om jag inte alls kände mig särskilt duktig men ingen som inte utövar friidrott som sport är väl särskilt duktig. Det jag blev gladast över var mitt hopp på 1.10m i höjd, eftersom jag bara tog en meter förra året med ett jämfota hopp. Sen var det trevligt att jag hamnade på andra plats av tjejerna som deltog(förra året kom jag på tredje plats) och i pris fick jag ett presentkort på La Uva värt 500kr. Riktigt kul! Jag fick också 1ans champagne då Helena som kom på första plats inte stannade kvar efter tävlingens slut. 

Efter lite grill och socialt umgänge cyklade jag hem och såg på film och somnade tidigt, jag var rätt trött efter att ha varit ute hela dagen och hållt igång. Vaknade därför skapligt imorse, vid 8, och satte mig på balkongen och njöt av solen innan den försvann vid lunch och ersattes av en hel del regnskurar. Tog en liten vända på stan och sedan har jag ägnat eftermiddagen åt en bok, Jag är Zlatan, och lite matlagning. Ska hålla mig vaken en stund till eftersom jag jobbar kväll imorgon.

På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar