torsdag 12 maj 2011

Hej på er

Hoppas ni mår bra! Jag mår bra. Har precis lunchat en smörgås jag handlade på väg till jobbet på finfina Nelins konditori där de säljer glutenfritt. Jag köpte också en tvåpack morotsmuffins som de hade och som jag upptäckte igår.

Igår ja, var en underbar dag! Det blev Gubbens (ett ljuvligt café) där jag upptäckte denna morotsmuffin som smakade som den goda morotskakan Jens mamma gjorde i påskas, det var mitt första möte med det goda bakverket. Efter en fika i solen gick vi hem till Jens och låg på tomten och solade, drack rosé och sen grillade vi rostbiff, champinjoner, majskolvar och en vitlöksbaguette och åt med majsröra, sallad och potatis. En helt underbar tjock middag. Sen gick jag hem och slocknade i soffan innan klockan hunnit bli elva.

Nu sitter jag på jobbet sen kvart i elva. Var segt att gå upp imorse fastän jag började så sent. Efter en dusch och en promenad till jobbet känns allt gott. Slutar jobba kvart i sex och ska unna mig en morotsmuffin på min sista rast senare.

Imorgon är jag ledig. Hur fint? Superfint!
Ha en underbar dag tills vi hörs igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar