måndag 2 juli 2018

317. Sommarjobbaren

Jobbar idag, fjärde dagen innan en ledig dag för att sedan köra två arbetsdagar till. 11-13h pass. Det låter mycket när man är van vid 8h dagar. Det är dock en lugn arbetsplats. Ett LSS-boende. Nu sitter jag till exempel trekvart i solen medan min omsorgstagare jag arbetar med idag är på sin dagliga verksamhet. Det följs av 30min rast och ytterligare 45min arbete. Två timmar som jag bara är. Ska läsa lite i boken jag läser nu. Betar av de pocketböcker jag köpt under hösten och våren- "månadens pocket"- till medlemspris på bokhandeln. Jag köpte men läste aldrig medan jag pluggade. Fick ingen ro till att nöjesläsa. Men älskar att läsa så gör det en del i sommar. Fungerar bra på mitt sommarjobb också där det ibland är mycket dötid, väntan på nästa aktivitet i schemat för omsorgstagaren. Passar bra att jobba hela dagen när jag väl jobbar så kan man få ett gäng lediga dagar emellan passen. Passar på att njuta av det för är beredd på ett måndag-fredags jobb, kontorstider, efter examen. Nu ska jag ta upp boken och se om jag får reda på vad som skett egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar